tisdag, mars 21, 2006

Veckans

Veckans för allmänheten extremt viktiga bullentin om mina studier:
Som jag tidigare skrivit (oooh, vad intressant!) så missade jag en tenta i början av mars, eftersom jag inte fått veta var och när den skulle hållas. (nämen nämen, berätta mer!) Nu har jag fått höra att det ska hållas omtentamen den 31:a klockan nio i skrivningssalen ovanför biblioteket (intresseklubben antecknar!). Undrar var man registrerar sig... Jag gick till studentexpeditionen för att fråga. Dom hade stängt. (vilket rafflande referat!) Att maila kursansvarige har ju visat sig vara slöseri med tid. Ghah! (otroligt spännande berättelse!)

Vi går över till veckans djur:
Riksuttern.
Tydligen har vi en "berömd" utter som bor under Riksdagshuset och/eller Riksbanken. Den verkar må bra. Om den får fågelinfluensa kommer landssorg att utlösas och den kommer att få statsbegravning och läggas i hög på Skogskyrkogården på det allmännas bekostnad. Väl så. Hoppas den överlever.

Och så veckans varning:
Det finns typsnitt som äter minuetter! (Obs: Helt sant!) Tag er i akt!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilken tur att det inte är en riks-dags-riks-banks-ILLER! Men det är kanske inte så sannolikt att uttrar och illrar får fågelsjukdomar. Vi lever på hoppet.

21 mars, 2006 18:24  
Blogger marquis said...

finns det exempel på uttrar som fått fågelinfluensa? borde man inte då avliva alla tillsammans med landets alla kor (de har ju galna kosjukan allihop)?

24 mars, 2006 14:41  

Skicka en kommentar

<< Home