fredag, mars 10, 2006

Ändrade planer

Jag tänkte från början skriva om hur illa jag tycker om de av mina kurskamrater som högljutt blir förtvivlade när föreläsaren suddar ut texten på vita tavlan efter 40 minuter, trots att dom ännu inte har hunnit anteckna det som står på den. (Det står: Augustinus.)

Men så läste jag att Gordon Parks var död. Visserligen så hade jag ju ingen aning om att han levde innan jag läste i Dagens nyheter att han dött vid 93 års ålder, det var ju ett tag sedan Shaft. Börjar kolla runt lite på Internet efter rubriker i stil med "En epok är till ända", ni vet, det gamla vanliga.

Men då hittar jag det här. Så jag låter bli att kommentera något alls.

Jag ger bara lite spridda smakprov på den gamla goda tiden:

Alla barnen sitter tysta under första akten
utom Abel han blev våldtagen med en sabel.

Alla barnen åker moped
utom Gabrielle hon är intellektuell.

Alla barnen tycker om fantasylitteratur
utom Aake han blev koleldad av en folkilsken drake.


...och så en personlig favorit, fast det beror nog på en annan typ av barndomsminnen:

Alla barnen jagade julklappstjuven
utom Ulla-Bella hon var den kriminella

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fredrik Stangel - alltolog.



Ps. Mer deep throating åt folket! Ds.

11 mars, 2006 23:27  
Blogger Mikael said...

Vad är det för undermåliga sidor du prackar på oss? Jag citerar:

"Alla barnen hette Kurt
utom Sune han hette Rune."

Wrong! Såhär går den (sätt in valfritt namn):

"Alla barnen hette Kurt
utom Sune."

Ps
I samma nummer av DN står det om Alsike kloster. Läs om världens snällaste nunnor a.k.a. min pappas arbetskamrater.
Ds

Ps2
Tack för senast.
Ds2

Ps3
Ps4D3
Ds3

13 mars, 2006 13:31  
Blogger Mikael said...

Alla barnen langade sten
utom Mark han langade knark.


Alla barnen stod på skolgården och slog på någon med pinnar
utom Tomas för det var han som blev slagen
med pinnar.


Alla barnen satt och softade
utom Erik för han gick runt på stan och dödade folk.


Alla barnen log mot kameran
förutom Elling, han hade tandställning
och vågade inte visa sina tänder
för alla barnen.


Alla barnen dog.


...och så tar vi två med lite referenser...


Alla barnen blev uppätna av gräshoppor
men inte Hans för han var jude.


Alla barnen är omyndiga
men inte Charles, han är omyndigförklarad av sin farsa.


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

15 mars, 2006 12:22  
Blogger Mikael said...

"Honda Fitta - Ful att se på, men skön att åka i."

Och så skjuter vi kepsarna bakåt.

15 mars, 2006 20:11  
Blogger Mikael said...

Om Honda fitta

Min fitta är fantastisk. Tyst som en mus.
Du får in mer än du tror. Dasen i botten!

15 mars, 2006 20:13  

Skicka en kommentar

<< Home