torsdag, mars 02, 2006

Den är rosa

Satt på pendeltåget för en tid sedan. Mitt emot mig satt en bister dam i lång rock och med ett rosa band fastsatt på bröstet. Jag hade en vag känsla av att bandet var ett s.k. "politiskt statement" och att jag borde veta vad det stod för. Jag grubblade mellan Årstaberg och Flemingsberg utan att komma på vad damen med den surmulna uppsynen ville säga mig och de andra resenärerna. Jag har fortfarande inte tagit reda på vad det där rosa bandet står för.

Dagens Södertörn-morr: Jag har mailat 3 personer och frågat var min tenta (som ska hållas imorgon) är, och när den är. Jag har fått 0 svar. Jag frågade explicit under kursen om jag kunde få sådan här information mailvägen. Jag fick något svar i stil med "Jaaaa, och dessutom kan du logga in med ditt lösenord och få maaaassor av EXTREMT VIKTIG INFORMATION". Jag har, trots tjat, inte fått något lösenord. Jag måste kolla om jag överhuvudtaget är inskriven på kursen (fast det tror jag nog att jag är, för jag fanns med på någon av kursansvariges listor). Suck. Jaja, det finns alltid omtentor. Undrar var, och när.

Jag fick förresten apropå Södertörnstudenter och statements med band på rockslaget höra en helt vansinnig åsikt när jag lullade omkring på campusområdets Akademibokhandel. Två blondiner. Den ena luftar sin åsikt om en kampanj startad av någon lägre rankad politiker som gick ut på att alla som var emot våldtäkt skulle bära något specificerat synligt bevis på det. Hm, det kanske är det som är det rosa bandet? Fast jag har en känsla av att det rosa bandet handlade om bröstcancer. Jaja. Blondin 1 säger:
"Alltså, det är ju helt otroligt att det är så få killar som har såna där på sig! Det betyder ju att nästan nio av tio killar tycker att det är okej att trakka kvinnor!"

Min sista kommentar handlar om att det tydligen finns folkuniversitetsanordnade kvällskurser i något som verkar refereras till som "teoretisk swahili". Fatta vad hårt! Teoretisk swahili!

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jo, rosa bandet är för bröstcancer. I jämlikhetens namn, vad är färgen för prostatacancer?

02 mars, 2006 19:53  
Blogger Tanja Suhinina said...

Vita bandet är antivåldmotkvinnor.

Och det är SKANDAL att jag som är DIN FLICKVÄN ska tvingas slå in bokstavskoder varje gång jag kommenterar.

02 mars, 2006 21:41  
Blogger Mikael said...

Fler män får cancer i prostatan än kvinnor i brösten/bröstet.
Positiv diskriminering.

Och de där blondinerna...Argh! Världen har fler färger än vitt och svart.
Till exempel brun. Ok, förlåt...





HEIL! HEIL! HEIL!

Förlåt...




Arbete gör dig fri och het.

Jag ska sluta nu...




Judästek ålrajt?

Zzzz...

03 mars, 2006 00:53  
Blogger Fredrik Stangel said...

Micke: Hörru, när får man Zombies in Hiroshima då? ^^

Mekkagojira: Du kan vara en spambot. Du ser lite grann ut som en. Förresten får jag själv också slå in bokstavskoder för att kommentera. Skriva inlägg kan jag dock göra helt ostört.

03 mars, 2006 01:33  
Blogger Tanja Suhinina said...

Nice blog!

Skaffa glasögon så du ser skillnad på SAMBO och SpAMBOt. Grrr ^^

03 mars, 2006 13:25  
Anonymous Anonym said...

Haha, du sa sambo.

Förresten gullade jag med en liten bebis idag. Apropå ingenting...

03 mars, 2006 23:11  
Blogger Fredrik Stangel said...

Iggy: Bjöd du den på cigg?

04 mars, 2006 12:34  
Blogger Mikael said...

"Hörru, när får man Zombies in Hiroshima då?"

Kom och hämta den. Adressen är Sernanders väg 13, 752 62, Uppsala.
Fyra trappor upp, högra dörren.
Lågmäld fusionmetal som mullrar genom brevinkastet. Möjligen tangentknappande och haschbesläktad rökelse.

05 mars, 2006 18:39  

Skicka en kommentar

<< Home