fredag, mars 17, 2006

I Norrort

Jag begav mig i onsdags till Täby Kopia AB:s lokaler i industriområdet utanför Arninge i Norrort. Det artade sig till mindre Storstockholmsresa över fyra kommungränser (och bara några hundra meter från den femte). Resan tog sjuttiofem minuter. Ärendet i sig tog fem.

Dagen innan hade jag försökt åka till samma destination, fast från Näsbypark (resan skulle ta bara tio minuter om jag ilade som en iller till ett avfartsinferno, utgörande korsningen E18 (motorväg) - huvudleden till Täby, kallat Roslags Näsby Trafikplats. Jag missade bussen. Dessutom blev jag lömskt påkörd av en stadsjeep utan tända lyktor (det var seneftermiddag och ljust, men det är trotzdem lag på lyktor). Stadsjeepen körde sedan en lov runt mig där jag låg kullslängd på vägen. En röd bil kom körande från trafikplatsen och tutade ilsket på mig. Alla hatar mig.

När jag skulle åka hem från trafikplatsen (jag skulle inte hunnit till Täby Kopia innan de stängde) hamnade jag på en buss som jag idiotiskt nog inte kontrollerat var den tänkte åka någonstans. Det var buss 609 om någon är intresserad. Det var förresten buss 609 oavsett om någon är intresserad eller inte. När jag upptäckte att den i snigeltempo var på väg mot Åkersberga station (det skulle visa sig ta nästan fyrtio minuter) upptäckte jag också att jag inte hade något att läsa. Bah.

Jag har förresten nyligen handlat i princip all min kommande kurslitteratur på Bokbörsen, och därigenom sparat massor av kronor. Bra.

2 Comments:

Blogger Mikael said...

Vad är Bokbörsen?

17 mars, 2006 20:11  
Blogger Fredrik Stangel said...

www.bokborsen.se

En samling antikvariat. Bra sida. Mycket bra.

20 mars, 2006 20:06  

Skicka en kommentar

<< Home