lördag, maj 05, 2007

Var blev de av? - Första delen

T-Amp är världens bästa uppfinning. (Nåja...) Synd att man inte har någon fjärrkontroll, bara. Och att man inte kan pausa i mer än någon minut, för då stänger den uråldriga (med postindustriella referensramar) discmannen av sig. Efter tre helt obekanta j-poplåtar upptäcker jag att det är det tredje Evangelion-soundtracket jag lyssnar på.

Slussen är skiten. Alltså, bokstavligt talat, inte som en sån där hipp positiv metafor. Av någon anledning tycker jag att följande danska förslag är det bästa hittills uppkommna. Ger mest plats för spårvagnarna, men var är den stora spårvagnsterminalen som i min värld ska ersätta nuvarande Saltsjöbanans station?

Vodka ska drickas ur POX-glas. Alltså, ett glas som kamrat Blomberg sprejat POX-loggan på. Också en fantastisk uppfinning.

Fan om inte den där nya citatsprutan Sarkozy ser ut att vinna i alla fall. På något sätt var det roligare när citatsprutorna installerades på andra sidan Atlanten. Nu blir det på något sett för nära. Eller så har jag blivit vuxen och förlorat lite av min gymnasiala galghumor.

Veckans musiktips: Madan av och med Salif Keita, i något slags remix av Martin Solveig. Jag uppmanar ingen till piratkopiering eller dylika illegala handlingar, men länk finns här.

3 Comments:

Blogger Mikael said...

Du är för långsam! Ett inlägg per 10 dagar, jag har minst 2 per dag! Ha! Skaffa dig ett anti-liv och bräck mig...

09 maj, 2007 01:43  
Blogger Fredrik Stangel said...

Jag hade t.o.m. glömt bort bloggeländet. Men så kom jag på något att skriva, så nu får vi se hur det tar sig.

09 maj, 2007 21:34  
Anonymous Anonym said...

"Vodka ska drickas ur POX-glas." Bildbevis omgående, tack.
/M

15 maj, 2007 09:40  

Skicka en kommentar

<< Home