söndag, december 18, 2005

Fjärde advent


"Snöööö!!!" trumpetar tevenyheterna. "I Nagoya!!!"
Kort därefter sker den första olyckan, en bil sladdar upp på en trottoar i Nakamura i västra delen av prefekturet och kör ihjäl två människor.
Efter cirka en sekunds snöfall har samtliga vantar på 100-yensbutiken i Yagoto tagit slut. Jag lyckas hitta ett par tofflor som jag faktiskt tycker om. Dom värmer fötterna och ramlar inte av när jag går. Klart värda sju kronor. Dom kommer med hem till Sverige.

Nagoya hade kallast i Japan igår (0 grader Celsius) och i natt (- 5). Till och med kallare än vad Hokkaidô hade. Hokkaidô beslöt sig för att ta revansch för den nesa det innebar att bli köldbrädad av en ort på sydkusten och har idag erhålligt en sjuhelvetes snöstorm direktimporterad från Kamtjaka. Jag har fortfarande inget värmeelement i mitt rum. Och än har det inte slutat snöa.

Så jag får sitta iklädd massor av kläder och med tjocka hörlurar för att värma öronen. I hörlurarna ljuder de sköna jultonerna av Christmas Don't Be Late framförd av Alvin and the Chipunks. Jag säger då det.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vi fick snö idag, vi med. Hoppas den känner för att stanna, ett vitt Mordor vore inte helt fel.


Mikael

18 december, 2005 22:42  
Blogger Fredrik Stangel said...

WTF? Spelar ni in?!

19 december, 2005 03:36  
Blogger Tanja Suhinina said...

http://tlundmark.blogspot.com/2005/12/8bit-xmas-music.html

20 december, 2005 00:36  
Anonymous Anonym said...

Spelar in, nä, inte än. Men ett vitt Uppsala med lite schysst vind liknar Mordor jävligt mycket - fast i negativ så att säga.
Men snart, snaaart blir det film igen. Lite blandade känslor, men men, inga stora grejer planerade. Mest våld och dålig humor, sånt funkar bäst för oss. Dessutom är ju manuset kryddat med lite fördomsskämt.

Och sist men inte minst:
G O D J U L !

Micke

23 december, 2005 06:38  

Skicka en kommentar

<< Home