tisdag, december 06, 2005

Ett skevt påslakan

Okej, det avgör saken!

De senaste två dagarna har varit jäkligt dåliga dagar. Så när jag får mina nya sängkläder av Kanrinin-san så är jag redan på dåligt humör nog för att inte behöva bli mer uppretad. Det blir jag. Jag har fått ett skevt påslakan.

De japanska påslakanen är ett påfund i nivå med enhet 731. De består av två hopsydda tygark, i ett av dom klipper man ett stort, ovalt hål där täcket stoppas in. Man undrar ju vad det är som är fel på det topp/bottenmatade västerländska systemet. Täcket kryper på grund utav det stora hålet gärna ut, så att man på morgonen ligger och huttrar under bara påslakanet.
Det här påslakanet är extraordinärt ondskefullt. Det är nämligen skevt. De båda hopsydda tyckstyckena är inte jämnstora. Det här täcket kommer att korva sig till en svans av tyg, som kommer att vara väldigt mjuk och trevlig men knappast värma mig från mitt iskalla rum.

Detta bevisar att alla är emot mig. Jag beväpnar mig med två filtar. Undrar om man kan tända eld på heltäckningsmattan... Det skulle ge lite extra värme i köldknäppen.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ganbatte kudasai!

06 december, 2005 20:11  
Blogger Tanja Suhinina said...

Pantsu, kudasai!

06 december, 2005 22:28  

Skicka en kommentar

<< Home