tisdag, november 22, 2005

Våld och CG, i omvänd ordning

Jag gör ett tappert försök att se på Stålalkemisten, mest för att jag köpt de fem första avsnitten för 2000 yen för ett par veckor sedan.
...
...Va?
Eh, jag köpte dom därför att jag... eh, den var billig och verkar som en av de mer intresanta serierna från 2003, och... Jag menar, jag var inte så överförtjust i det jag såg då, men jag tänkte ge den en andra chans bara för att den... eh, den är ju såpass populär att den åtminstone måste ha någon kvalitet... jag menar, någonting som... va? Naruto? Mai-HiME? Vad har sånt skräp med... Också populära serier? Eh...
...
...
Okej, okej! Jag ger mig väl då! Jag ser den bara för att Tanja tycker om den, och den alltså inte kan vara helt kass. Så jag hade väl fel om den. Så. Nöjda nu?!

Över till någonting helt annat: Våld!!!

Nu förstår jag varför Japan har kvar dödsstraffet. Det skedde ett bestialiskt brott utanför universitetet för två dagar sedan. Brottet fick universitetsstyrelsen att sätta upp anslag där man i detalj beskrev brottet, samt några direktiv:
- Studenter avråds från att röra sig utomhus efter mörkrets inbrott.
- Studenter råds att omedelbart efter lektionernas avslutande bege sig hem, om möjligt i grupper.
- Studenter avråds från att samtala med personer dom inte tidigare träffat.

Brottet: Försök till väskryckning.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

mmm.. kontanter...

22 november, 2005 21:42  
Blogger Fredrik Stangel said...

Dom failade ju.

23 november, 2005 03:38  
Anonymous Anonym said...

vilket inte tyder på någon större begåvning.. fast det kanske var någon käck och kavat ungdom och inte någon snäll tant med 300 000円 i väskan..

27 november, 2005 16:33  
Anonymous Anonym said...

FMA är skrämmande, udnrar varför jag sett alla. Den är väl inte helt sönderbajs som love hina eller naruto dock. Andreas fick låna alla avsnitt av en gammal kompis, han har inte orkat se ett enda :)

29 november, 2005 14:42  

Skicka en kommentar

<< Home