måndag, november 07, 2005

Tillbaka från världens största stad

Jag har tillbringat fem dagar med att, tillsammans med Bölske, resa per lokaltåg från Nagoya, över Toyobashi, Hamamatsu, Yui och Atsumi till Fujisawa, därifrån vidare till Yokohama och Tokyo (Takadanobaba). Och hem igen med Nozomi, tyvärr "bara" ett 700-tåg, så det bästigaste tåget i Japan och kanske överhuvudtaget i världen får vara till en annan gång.

Jag borde väl skriva någon utförlig essä om Tokyo och Yokohama, men jag har ådragit mig en förkylning med tillhörande feber, så det får bli i småportioner och mestadels senare. Tills dess ska ni få en fin bild att titta på.


Alltså, Musse Pigg visste vi ju var stor i Japan. Men... Vad gör hans flickvän med Tjeborasjka?! För övrigt funderar jag lite grann på ett bra adjektiv för den här bilden, men jag tror inte jag kommer på något...

2 Comments:

Blogger Bad Boy HJ said...

För övrigt funderar jag lite grann på ett bra adjektiv för den här bilden, men jag tror inte jag kommer på något...

Haha, ni tror att jag kommer att svara: Snäll!!! Men istället svarar jag: Väldigt Tomas Antila-romantik!

10 november, 2005 19:39  
Anonymous Anonym said...

ordet du söker är 珍しい!!?

11 november, 2005 14:33  

Skicka en kommentar

<< Home