torsdag, december 01, 2005

Hitler

Titta, Hitler!
Iförd Beatles-peruk!


Idag när jag städade undan alla plastpåsar som jag hade nedanför fotänden av min säng hittade jag en grav från kriget. Det var en död mukade. Men inte vilken mukade som helst. Det var en lasermukade!
En lasermukade är en ruskig, giftig sak som är dryga två decimeter lång. "Laser" är av att den är färgad som en laserstråle, och springer spikrakt över golvet. Den har ett slags nervgift, som kan vara riktigt otrevligt om man får i sig det. Det råder lite delade meningar om exakt hur farligt det kan vara, men det verkar som att man kan dö om man blir biten riktigt illa. Vanligtvis får man bara otrevliga svullnader, dock. Den är ungefär tre gånger så giftig som en bålgeting. Dock är den enligt uppgift ofarlig i det kalla klimat som råder i mitt rum. Den orkar helt enkelt inte bitas, den ska egentligen ligga i dvala nu.

Till ofarligheterna tillhör givetvis även det faktum att den funna lasermukaden var död. Död och hoptorkad, och en aning ihoprullad. Den såg ut som en pinne. Jag bar ut den på balkongen och överlämnade den till sina nationsfränder, allt i enlighet med Genèvekonventionerna. En oberoende utredning om dödsfallet skall omedelbart sättas igång, så snart en kommission av oberoende observatörer har kunnat sammanställas. Kommissionen skall fastslå om den döda mukaden har utsatts för tortyr, eller om den blivit föremål för etisk... hrrm etnisk rensning.

Rum 27:s officiella ställning är att tortyr inte används i förhör av fångar, att samtliga krigets lagar följts och att Genèvekonventionerna ska vara applicerbara på alla krigsfångar, oavsett sida i konflikten.
Rum 27 passar dock på att påpeka att illegala kombatanter inte är krigsfångar i ordets egentliga mening, och alltså inte omfattas av Genèvekonventionerna. Rum 27 pålyser dock starkt att "tortyr" inte används i förhör av fångar.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Waaait a minute! Laser har väl ingen färg! =:-O

01 december, 2005 16:21  
Anonymous Anonym said...

Olika medier och konstruktioner ger upphov till olika våglängd på strålen, alltifrån infrarött över synligt till ultraviolett förekommer. Oftast är en laser begränsad till ett smalt spektrum, i det närmaste monokromatiskt. Färgämneslasrar (mediet är här ett flytande färgämne av viss sort) kan avstämmas inom ett bredare spektrum.

01 december, 2005 17:41  
Blogger Tanja Suhinina said...

::suck:: Låt honom hålla på, han är läser förihelvete jappska!

01 december, 2005 22:54  
Anonymous Anonym said...

Anonym #1 (jag) ber om ursäkt för sårade känslor, anmärkningen var bara menad på skämt.
Anonym #2: Det där var ju saxat från Susning.nu rakt av. Ingen källanvisning? =/ I alla fall så tänkte jag i dessa banor.

02 december, 2005 00:14  
Blogger Fredrik Stangel said...

Se Star Wars och håll käften, tack. Jag har inget minne av att någonsin ha skrivit om fysik.

02 december, 2005 05:21  

Skicka en kommentar

<< Home