tisdag, oktober 04, 2005

Nej! Curry kräva dessa drycker!



Översta raden, från vänster
Boss Coffee: Rainbow Mountain Blend
Smakar kallt kaffe. Orsak: Det är kallt kaffe. Förmodligen köpt på ICA på Torkel Knutssonsgatan på Södermalm.
Pokka Coffee: DRIVER
Nu jäklar. Kofein! I aldeles för liten burk, så när man väl börjar känna de dyrbara (kalla, förstås) dropparna, så är det slut.
Sun Pokka: Orange 100%
Smakar MER med äppelsmak. Ja, ni läste rätt. Äppelsmak.

Mellersta raden, från vänster
Koiwai Mikan
Den här är mest rolig för att den har samma namn som Koiwai-sensei. Hur den smakar gör det samma. Typ syntetisk mandarin blandad med kokos. (!) Men den heter Koiwai, och borde alltså boosta mina betyg.
Pokka: Yawaraka Milk Cocoa
Gott. Smakar som riktigt bra blandad O'boy, ni vet sånt som bara favoritfritidsfröken kunde göra på lekis. Nam nam nam. Jag saknar en kall, mörk, svensk höst.
Boss: Caffé Latte
Kall latte mixad av en förklädd Lattemannen, med pipa och amerikansk 50-talsfrisyr. Smakar Sofo. Mycket Sofo.
Café La Mode
Ytterligare en burk standardkaffe. Inte lika starkt som Pokka Driver, men smakar i alla fall inte espresso, som burken hotat med.
Attaka Milk Cocoa
Slisk. Det här är banne mig INTE Pokka. Och det blir inte ett bättre märke bara för att man slänger i tre skedar vaniljsocker i varje burk.
Pokka: Real Gold
RIKTIGT KAFFE! RIKTIGT KAFFE! Varför smakar inte kaffe som man låter kallna i Sverige så här gott!?
Pokka: M-Coffee
"M" visar sig stå för "mjölk" och inte för "Mörderer" som man hoppades. Smakar som kaffet man förväntar sig att Blixt Gordon dricker. Utspätt, pojkigt och med en attityd som räddar Universum.
Ikasu Banana
Mosad banan i sockervatten. Nästan gott.
Kirin Lemon
Läskande, syrlig, och känns inte ens skadlig för tänderna. Bravo, Kirin.

Nedre raden, från vänster
Cafe Latte
Utspädd O'boy med någon form av besk bismak. Kaffe? Ingalunda.
Calpis Water
Det här är nog den bästa versionen av den även i Svedala berömda mjölksyredrycken. Mindre syra, inte lika söt och väldig, väldigt god.
Vitamin C.C. Lemon
Den ohyggligt koncentrerade dosen C-vitamin ylar i blodomloppet redan efter första klunken. Dessutom är den medicinskt kraftigt beroendeframkallande. Till all lycka god.
Bubble Man
Den här eländiga vinbärssmaken är förmodligen orsaken till Japans höga självmordsfrekvens. Visserligen är den god i början, men smaken finns ju i allt, så var kommer man undan den!? Det här är flaggskeppet för Japans mest uttjatade smak. Kraftigt kolsyrad.
Orange Peach
Blanding av syntetisk apelsin, syntetisk persika och en viss syntetisk vinbärssmak...
natchan! (apelsin)
SJ-jos (på den tiden det faktiskt hette "jos") från min barndom.
natchan! (äpple)
Dito.
Simple made NECTAR
Innehåller lite mindre frukt än den s.k. "juicen" som finns här. De tio procentenheterna frukt som tagits bort har ersatts med socker. Sockerkicken känns mer i blodet än ev. kaffein i den eländiga flasklatten, hursomhelst.
Calpis Soda
Folk som bor i Stockholm kan gå till JFK och handla själva. För er andra kan jag upplysa om att det är mjölksyrad läskedryck, typ. Och godare i Japan än i Sverige. Varför vet jag inte.
Pocari Sweat
Tusen procent socker, och resten är körsbärssyntetiskt sukurat. Urkel och irrk. Hade det inte varit för att det var trettioen grader varmt och jag åt curry hade jag aldrig druckit ur den. Men curry kräva dessa drycker.

6 Comments:

Blogger Bad Boy HJ said...

Jag har bara en liten fråga. Det är ett adjektiv jag söker. Vad är de där natchan!-burkarna?

04 oktober, 2005 20:33  
Blogger Tanja Suhinina said...

Anders, kom inte och sno min pojkvän! Det kommer sluta med att ni flyttar ihop och dör av namedroppingutmattning!

04 oktober, 2005 21:24  
Anonymous Anonym said...

Anders, det du söker heter Akira Toriyama.
F ö har de passat på att designa om burkarna något sen "min tid".

Personliga favoriter:
Pokkas mjölkkaffe, för att jag gillar killen på burken. Fast jag skulle nog hellre likna Boss.
Calpis water, nog sagt.
C.C. Lemon (varm) för att den precis rätt avvägd och fyller hela munnen med febernedsättande naturkraft.

04 oktober, 2005 22:43  
Blogger Fredrik Stangel said...

Haha! Det finns en reklamserie starring natchan!-burkarna! Det måste vara världens snellaste serie!

En av mina personliga favoriter, som jag tyvärr inte har någon burk av just nu, är Boss: Black. Och den anses inte vara rasistisk, faktiskt.

05 oktober, 2005 07:32  
Anonymous Anonym said...

Jag hoppas du prövat melon soda. Inte den där sliskiga "melon cream soda" på burk utan den vanliga melon soda som finns bl.a. på Subway och Moss Burger.

Moss Burger är för övrigt en av de bästa hamburgerkedjorna i världen. Punkt.

25 oktober, 2005 22:46  
Anonymous Anonym said...

/Genma

25 oktober, 2005 22:46  

Skicka en kommentar

<< Home