onsdag, september 28, 2005

Greg

Jag vaknar av att någon för full hals skrålar YEAH YEAH OOOH YEAH!!! utanför min dörr. Klockan är halv tre.

Greg.

Greg är en av amerikanerna på studentboendet. Greg är en legend. Greg uttalar all japanska som Tarantal wa Japan no anime to kappamaki ga DAISUKI desu!. Greg somnade i duschen och missade placeringstestet första dagen. Greg gick vilse på Yagoto Nissekis tunnelbanestation. (Den är ungefär lika stor som Universitetets i Stockholm.) Greg lekte med sin armbandsklocka och ställde tillbaka den tre timmar, varpå han kom tre och en halv timme försent istället för sin sedvanliga halvtimme. Greg skypeade på ett oskyddat trådlöst nätverk på sin iBook i ösregn, varpå hans Mac började bete sig underligt. Greg låter sin tvätt ligga kvar i maskinen och samla grönmögel i flera dagar efter att han tvättat. (Ända tills någon annan behöver maskinen och river ut hans saker och slänger dom på golvet.) Greg sjunger högljutt i korridoren mitt i natten.

Men precis när jag tänker gå ut och döda Greg, kommer jag på att jag glömt att borsta tänderna på kvällen. Så jag går upp och gör det, och konstaterar att Greg för första gången gjort någon nytta i alla fall.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

varför sjöng han?

28 september, 2005 06:00  
Blogger Fredrik Stangel said...

Den som det visste. Någon gång ska jag blogga om vad Greg gör när han INTE är nykter.

29 september, 2005 06:33  
Anonymous Anonym said...

A! Suteki na hito desu ney! Watashi ni mow awasete kudasay!

29 september, 2005 13:12  
Blogger Fredrik Stangel said...

Sow desuu ney!

Han har förresten blivit ett populärt objekt att Hokuto no Ken-skämta om på studenthemmet:

"Greg! Temee ni wa kyou ikirushikaki wa NAI!"
"Hah hah hah! Kisama wa ore wo korosu no wa dekinu!"

30 september, 2005 10:15  

Skicka en kommentar

<< Home