måndag, september 19, 2005

Budskap till världen

I (heart) BRAZILIAN signalerar en tioårig flicka med sin tröja; svart tryck på vitt, hjärtat är rosa. Här lägger vi ribban.

Minnie is Mickeys lover and this is common knowledge är den mest populära i fråga om Musse Pigg-tröjor. Tröjor med Musse Pigg-budskap verkar annars vara en modefluga här i landet. Budskapen är inte alltid helt tydliga - en bild på den pigge lille gnagaren akkompanjerad av texten CONVERTED får en osökt att undra vad som egentligen menas?

We are the 1% that don't fit in and is proud of it! känns väldigt postpunk, eller rättare sagt väldigt nittiotalsungdomar som inte har någonting konkret att göra uppror mot, men ändå vill vara rebeller. Lika så känns Wer not gonna take it! (sic!) buren av en yngling med regnbågsfärgad mohikanfrisyr endera som det rör sig om en person oförmögen att inse att det faktiskt är 2005, eller som om postironin nått Japan.

No please daddy no, sett på en flicka i de senare tonåren. Alla kommentarer överflödiga. Jeans med texten Spank here tryckt (i rött med cinnoberstrimmor) på baken är också väldigt komiska per automatik. Sen har vi en personlig favorit: This era we are living is a wonderful dream come true -- Mickey Mouse. Den heliumsniffande gnagaren slår tillbaka.

Fast bäst är nog ändå, tryckt i vitt på svart: FERRETS!!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

GÖR inte så. Du vet hur mkt jag tycker om tröjor med dumma tryck. Det kommer sluta med att jag tvingar dig köpa en massa.
Du borde förresten göra en razzia i stans trosbutiker!
//Tanjan

19 september, 2005 13:45  

Skicka en kommentar

<< Home