lördag, april 19, 2008

Kaffe


Jag sitter helt fredligt hemma och läser en essay om Kawatake Mokuamis 河竹黙阿弥 Aoto Zōshi Hana no Nishiki-e 青砥稿花の錦絵
när jag blir sugen på kaffe. Men det suget är ju lätt dämpat, tänker jag och går ut i köket och fyller kaffefiltret med kaffe från Colombia under Arvid Nordquists etikett. Häller på vatten ur vattenkokaren (Stanjalägenheten har ingen kaffebryggare, se), rör om lite i filtret. Skär upp en bit sockerkaka och lägger på ett fat. Häller upp en kopp (en reklammugg för Texaco-smörjmedel, närmre bestämt) och bär in mitt fika till datorn. Sätter mig väl tillrätta, och tar en klunk.

Kaffet är kallt.

Jag måste köpa en kaffebryggare.

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ett annat alternativ är att koppla på vattenkokaren...

22 april, 2008 09:59  

Skicka en kommentar

<< Home