torsdag, april 20, 2006

Precis som en riktig student!

Nu har jag skickat iväg lite ansökningar, så om jag har tur kommer jag att klappa senildementa åldringar i Huddinge kommuns regi i sommar. Dom ansåg att språkkunskaper och B-körkort var meriterande. Visserligen är väl risken ganska stor att "språkkunskaper" innebär finska eller magyar snarare än japanska, men man kan ju alltid hoppas.

Fick veta att jag fått VG på delkurs 2 ("Folk, stat och rätt under tidig modern tid"). Nu har jag svart på vitt på att jag är the master of Njurunda sockens rättsväsende på 1620-talet. Däremot har jag inte idits hämta ut min salstenta, så jag ska inte springa runt och säga att jag tagit tio poäng hittills den här terminen. Fast jag kämpar, jag ägnade kvällarna i Uppsala åt att skriva en katekes över den inledande meningen i första kapitlet av Det kommunistiska partiets manifest åt den nuvarande kursansvarige (som avskyr historieskrivning och älskar Gringo utan att ha läst den) eftersom jag tenderar till att städjobba istället för att seminera. (Seminera? Inseminera? Äsch.) Det går ändå.

Apropå Gringo har Ebba Witt-Brattström dragit sitt strå till stacken, igen.

Ute regnar det. Skönt. Jag gillar regn.