fredag, maj 19, 2006

För ett halvår sedan var jag kändis

Vad ska man säga? Kai Martin har bloggat om min blogg. Förbaskade decennium.

Nu när jag nu var "tvungen" att posta ut det där så kan jag väl tala om vad jag har haft för mig den senaste tiden när jag inte bloggat alls, inte ens i min nya fina ryckt-ur-sitt-sammanhang-blogg som jag tänkte hålla igång. Det kommer, jag lovar. Just nu sitter jag och pluggar massa latin, och läser väldigt mycket facklitteratur i historieämnet. Någon gång snart ska jag idas skurka Tanjas scanner och fixa någonting till Scener ur ett sammanhang. Eller kanske skriva här också.

En sak till är irriterande meta. Att länka till ett inlägg bara för att det är ett citat från den här jämrans bloggen som jag länkar i. Förbaskade decennium.

För att vara extra pretentiös kan jag tala om att jag fick hem mina piratkopierade (av en av gruppmedlemmarna, så jag vet inte hur pirat det egentligen är) Cul-de-sac-skivor. Cul-de-sac är ett kroatiskt noisejazzband som är förträffligt bra. Nämen ni förstår inte! (Ska sägas med samma röst som han med den ironiska mustaschen i Hej kom och hjälp mig på MTV.) Ni tror att jag lyssnar på sånt bara för att det är obskyr musik i en obskyr genre från ett obskyrt land! Öööh, det kan nog stämma till viss del, men dom ÄR väldigt bra. Jag får lägga upp någonting när jag orkat MP3-a någonting.

Jag ska väcka upp den spädbarnsdöda projektbloggen. Snart. Tålamod. Inte för att jag egentligen tror att någon är övermåttan intresserad, men vad fan...

1 Comments:

Blogger Mikael said...

HAHAHA!!!! Stagnelius blogg har blivit bloggad! Hysteriskt!

Grattis till rampljuset, det är inte var dag sånt händer!
Nu väntar vi bara på självbiografin, filmen baserad på självbiografin (men dessvärre amputerad av Nutley Colins hela släkt och castade vänskapskrets), t-shirten med Helena Bergström/Rolf Lassgård-oneliners, sekterna ute i öknen som vill läsa mästaren "mellan raderna", och ett massmord (eventuellt kollektivt självmord) på lämplig regissörs (Nutley ligger nära till hands...)unga flickvän - allt baserad på dubbla vita och Freddans blogg...

Lead the way Master...

20 maj, 2006 17:13  

Skicka en kommentar

<< Home