lördag, september 06, 2008

Framtiden

Jag bloggar inte ofta, och ligger ofta lite efter i nyhetsvärde när jag bloggar. Och plötsligt hittade jag ett gammalt blogginlägg av Katherine Kerr som bloggar på DeepGenre, en mycket bra blogg, som gav mig en bra motivering inför mig själv till varför det är på det viset: Too many people think that everything digital is “the future” and thus somehow good. You know, the future could turn out kind of crummy. It has in the past.

(Och citatet handlade för övrigt om pappersböcker vs. digital text, och var en hänvisning till ett blogginlägg för New York Times av Robert Darnton. Det är ganska häftigt att den stora skillnaden f.n. mellan digitaltext och tryckt text är såna här metakedjor till priset av minskad överskådlighet.)

För övrigt har Konditori Kafferepet på Klarabergsgatan i Stockholm börjat ta betalt för påtår. Uruselt. Det är typiskt att det ena kaféet efter det andra förfaller i misär och vederstygglig trendighet. Kofi och Hurtigs konditori, båda på Drottninggatan, förvandlades på mindre än ett år från mysiga fik till någonting som mest liknar vänthallar. Det börjar ta slut på uthärdliga kaféer på Norrmalm, även om jag har hittat ett par nya.

Etiketter: , ,

1 Comments:

Blogger Oy said...

Åh! Juste med Katherine Kerrs blogg. Tack! Jag ska ta och läsa senaste Deverry-boken också, även om jag har läst de där jävla böckerna de senaste femton åren...

09 september, 2008 22:06  

Skicka en kommentar

<< Home