onsdag, september 20, 2006

Nostalgi

För att visa för världen (som visserligen inte såg på) att jag inte är ett dugg stressad övertalade jag mig själv att jag låg tillräckligt långt före för att inte gå på varken dagens seminarium eller dagens lektion. Övertalningen skedde tidigt i morse när jag fortfarande låg i sängen, och gick överraskande lätt.

Istället löste jag en besvärlig handstilstydning för delkursen "Teori och metod 5p" i historia, lärde mig tretton nya hànzì och gick på Cinemateket. Cinemateket visade Nostalghia, en film av Tarkovskij. Den är förresten italiensk. Cinemateket hade lite problem med att få filmen att fungera emellanåt. Det kändes bitvis som om man satt på en Odåga (gammal Mangakaivisning), inte minst när filmen med ett brak bröt samman efter drygt 90 minuter och övergick i en bländvit duk.

Imorgon åker jag till Uppsala för att nationsregistrera mig. Det blir säkert trevligt. Hoppas att det regnar, det var länge sedan jag var i Uppsala när det regnade.

1 Comments:

Blogger Mikael said...

Tack för fikastunden. Det var soft. Har anammat ditt koncept med citatboken, får se hur länge jag pallar att hålla i det. Dagens citat: "Tänk om Aristoteles hade haft Excel." Fett word.
Idag lyckades för övrigt Stottan bevisa själens godhet, det var jävligt word.

Och sängar är alltid mysiga, frågan är om ditt bevis beror på "karaktärssvaghet" eller "besinning". I vilket fall som helst fanns det ett begär med i bilden, alltså är Stottans favorittyp "den karaktärsstarke" utesluten. Men besinningen är också word, sålänge sängliggandet grundar sig på moraliskt korrekta premisser. Annars är du "tygellös"! Och för det använder Stottan den fenomenala synonymen "uselhet"! Det är alltid skönt med folk som tar i...

23 september, 2006 23:35  

Skicka en kommentar

<< Home